Tuesday, 11 February 2014

KAPTUR PÓŹNOŚREDNIOWIECZNY "GREMLIN"

Dziś postanowiłam pokazać kilka zdjęć z mojej pracy:) Szycie późnośredniowiecznego kapturka z guziczkami. A właściwie wykończenie -  kapturek został uszyty już jakiś czas temu, ale pozostał problem zapięcia.
Postanowiłam, że będą to guziczki - kulki wykonane z kontrastującej, ciemno niebieskiej tkaniny. Szybciutko powstało 8 takich guziczków:


  A tutaj mamy kapturek- późnośredniowieczny "gremlin" z długim ogonkiem (no może nie tak ekstremalnie długim, ale z 1 metr ma:) Jest dość dopasowany przy szyi a przód uszyty jest tak, żeby można go było ładnie wywinąć.
 


Guziczki zostały przyszyte w odległości ok. 4 cm od siebie. Można to zrobić gęściej, co 2-3 cm.












Żeby nie zmniejszać obwodu kaptura w miejscu szyi po drugiej stronie zrobiłam pętelki -  zresztą ja osobiście preferuję to rozwiązanie - warstwy materiału nie nakładają się na siebie, a ręczne obszywanie dziurek może być czasem kłopotliwe.


 

 

Ostateczny efekt prezentuje moja najbardziej cierpliwa modelka. Tylko szkoda, że nie może się uśmiechnąć:)




No comments:

Post a Comment